Security Operations Center

Stały monitoring bezpieczeństwa z usługą Security Operations Center (SOC).

SOC to usługa zapewniająca poczucie bezpieczeństwa, dzięki stałemu monitoringowi oraz analizom ryzyka związanym ze zdarzeniami bezpieczeństwa IT.

 

Jej głównym zadaniem jest wykrywanie cyberincydentów i ochrona przed cyberatakami. W ramach usługi zyskujesz dostęp do specjalistów z zakresu bezpieczeństwa, którzy zadbają o cyberbezpieczeństwo Twojej firmy.

SOC T-Mobile od środka

Zakres
usługi SOC

Oferta podstawowa

Monitorowanie bezpieczeństwa i badanie zdarzeń w trybie 24/7/365 według ustalonych scenariuszy, eliminacja fałszywych alarmów (false positives), kategoryzacja i priorytetyzacja incydentów (triage).

Opcje

Nowość:
SOC Lite

SOC Lite to usługa, która automatycznie identyfikuje i klasyfikuje zagrożenia, a następnie przekazuje informacje o incydentach do upoważnionych osób.

Usługa działa w pięciu precyzyjnych krokach:

  • Wykrycie zagrożenia – Identyfikacja potencjalnych zagrożeń w sieci klienta.
  • Analiza zdarzenia – Automatyczna analiza incydentów i danych systemowych.
  • Generowanie alarmu – Powiadomienie o zagrożeniach zgodnie z regułami korelacyjnymi.
  • Klasyfikacja – Priorytetyzacja zagrożeń według poziomu krytyczności i raportowanie.
  • Powiadomienie klienta – Informacja e-mail o wykrytym incydencie.

 

Dzięki SOC Lite Twoja firma może czuć się bezpieczna, a Ty zyskujesz pewność, że potencjalne zagrożenia są skutecznie wykrywane, analizowane i raportowane.

Dlaczego warto wybrać SOC Lite?

  • Predefiniowane reguły korelacyjne

    poza regułami domyślnymi, klient ma możliwość zdefiniowania 10 funkcji systemu monitorujących określoną sekwencję zdarzeń, mogących stanowić zagrożenie;

  • Wsparcie specjalistów SOC T‑Mobile w obsłudze Incydentów Poważnych oraz Krytycznych

    zgodnie z wymaganiami ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa;

  • Wsparcie specjalistów SOC T‑Mobile w procesie zgłaszania Incydentów do wyznaczonych jednostek CSIRT

  • Elastyczność wdrożenia

    możliwość wyboru różnych modeli instalacji usługi.

  • Monitorowanie w czasie rzeczywistym

    System umożliwia automatyczną analizę zagrożeń w czasie rzeczywistym, zapewniając szybkie informowanie o incydentach.

  • Automatyczne generowanie alarmów

    Na podstawie predefiniowanych reguł korelacyjnych, system natychmiast generuje alarmy o wykrytych zagrożeniach.

  • Raporty tygodniowe

    Automatycznie generowane i wysyłane osobom upoważnionym statystyki na podstawie zebranych danych w zakresie usługi.

  • Identyfikacja zagrożeń i incydentów

    System klasyfikuje zagrożenia według poziomu krytyczności i dostarcza odpowiednie raporty, pomagając w efektywnym zarządzaniu incydentami.

  • Powiadomienia o nowych incydentach

    klient jest na bieżąco informowany o wszelkich nowych zagrożeniach i incydentach.

  • Konfiguracja i utrzymanie

    System jest konfigurowany i utrzymywany przez ekspertów T‑Mobile Polska, zapewniając najwyższy poziom wsparcia i aktualizacji.

Własny SOC
vs. outsourcing

Całkowity koszt posiadania (TCO) - 3 lata.

SOC na start T-Mobile

SOC na start T-Mobile

SOC T-Mobile

SOC T-Mobile

Własny SOC

Własny SOC

Nakłady inwestycyjne i koszty związane z zapewnieniem monitoringu bezpieczeństwa IT w okresie 3 lat, w firmie zatrudniającej 100 pracowników biurowych.

Rodzaj kosztu/nakładu

Capex

Opex (rocznie)

  • SIEM

    0,5 mln PLN
    (zakup + wdrożenie)

    0,1 mln PLN
    (20% ceny zakupu: wsparcie techniczne, licencje)

  • System obsługi biletów problemowych

    0,1 mln PLN
    (zakup + wdrożenie)

    0,02 mln PLN
    (20% ceny zakupu: wsparcie techniczne, licencje)

  • Wyposażenie

    0,1 mln PLN
    (zakup + wdrożenie)

  • Pracownicy SOC (analitycy i eksperci - minimalna obsada)

    0,78 mln PLN
    (1 linia: 5 osób x 9k PLN x 12 mies.;
    2 linia: 1 osoba x 20k PLN x 12 mies.)

Razem

0,7 mln PLN
0,9 mln PLN x 3 lata

Razem 3,4 mln PLN

A dodatkowo:
koszty data center, miejsca pracy,
szkoleń, rekrutacji itd.

Proces obsługi
incydentów (24h)

Proces obsługi incydentów
Schemt działania zarządzany WAF

Security Operations Center T‑Mobile

Najnowocześniejszy tego typu obiekt w Polsce

  • Największa ściana wideo w Polsce
    92m2, 102 monitory.
  • Akredytacja CERT
    Trusted Introducer.

  • Operacje 24/7/365
  • Jeden z kilkunastu tego typu obiektów
    Grupy Deutsche Telekom na świecie

Operations Center
  • Parametry
    techniczne

  • Partner technologiczny

  • 3 linie wsparcia technicznego

  • Akredytowany CERT (Trusted
    Introducer):

    • Pozytywna weryfikacja pod kątem dojrzałości procedur bezpieczeństwa i wysokiego poziomu zaufania.
    • Zgodność z kodeksem etycznym CSIRT‑ów.
    • Zgodność standardu RFC2350.
    • Najwyższy poziom świadczenia usług regowania na incydenty komputerowe.

    • Wyższy poziom zaufania w zakresie przetwarzania poufnych informacji.
    • Przynależność do wąskiej grupy akredytowanych zespołów bezpieczeństwa.

  • SOM (Security Operations Management)

    Pozwala na zaawansowaną i kompleksową obsługę incydentów bezpieczeństwa za pomocą jednej platformy integrującej się z innymi systemami.

  • Procesy

    Zgodne z uznanymi standardami i dobrymi praktykami:

    • ISO 27000
    • ISO 22301:2019
    • NIST

    • ENISA
    • ITIL

Certyfikaty

  • CISSP
  • CSSLP
  • CISM
  • CompTIA
  • Qualys Certified Specialist
  • CEH
  • CVA

  • Offensive Security OSCE
  • Offensive Security OSCP
  • GCFA
  • CRISC
  • CISA
  • ISO 27001
  • ISO 22301:2019

loga certyfikaty

Zalety
produktu

Szybka
reakcja

Reagowanie na pojawiające się incydenty bezpieczeństwa IT niezwłocznie po ich identyfikacji.

Zgodność
z przepisami

Spełnienie wymagań wynikających z aktów prawnych, norm i standardów.

Oszczędność

Brak potrzeby organizacji i utrzymywania własnego zespołu.

Materiały
do pobrania

  • T-Business: Security Operations Center - Monitoring Bezpieczeństwa (Ulotka)

  • T-Business: Cyberochrona dla firm

  • Grafika

    Infografika - 15 najczęstszych (cyber) błędów firm

  • Grafika

    Infografika - 6 najczęstszych (cyber) błędów pracowników

  • Raport - Bezpieczeństwo telefonów służbowych

  • Raport - Badanie rynku cyberbezpieczeństwa

  • eBook - Najczęstsze błędy popełniane przez administratorów IT

  • T-Business: NIS 2 - rewolucja w obszarze cyberbezpieczeństwa

Strefa
cyberbezpieczeństwa

Masz pytania lub potrzebujesz oferty?

Skontaktuj się z doradcą

Polecane treści

Zobacz wszystkie artykuły w strefie wiedzy
5-8 minut
Exploity

Czym są exploity i jak się przed nimi bronić?

6-9 minut
Zaufanie, doświadczenie, elastyczność: trzy filary wzorowych relacji klienta biznesowego z dostawcą usług ICT

Zaufanie, doświadczenie, elastyczność: trzy filary wzorowych relacji klienta biznesowego z dostawcą usług ICT

6-9 minut
Cyberbezpieczeństwo

5 sposobów na uniknięcie incydentów bezpieczeństwa w Twojej firmie

Pytania
i odpowiedzi

Przed jakimi zagrożeniami chroni usługa Security Operations Center?

Usługa sama w sobie nie chroni przed żadnym typem cyberataków. Jednak dzięki zbieraniu na bieżąco informacji z różnych źródeł (serwerów, przełączników, stacji roboczych, firewalli czy innych elementów infrastruktury sieciowej) i ich korelowaniu, system SIEM, będący sercem Security Operations Center, jest w stanie w możliwie krótkim czasie zidentyfikować potencjalne zagrożenie, wskazać miejsce jego wystąpienia i poziom krytyczności oraz poinformować o tym fakcie w postaci wygenerowanego alarmu. Dzięki temu możliwe jest podjęcie szybkiej reakcji i minimalizacja negatywnych skutków zdarzenia.

Dlaczego warto korzystać z outsourcingu usługi Security Operations Center?

Stworzenie komórki organizacyjnej, która w sposób kompleksowy i ciągły czuwać będzie nad cyberbezpieczeństwem organizacji wymaga wielomilionowych inwestycji oraz oznacza konieczność znalezienia i utrzymania zespołu specjalistów ds. bezpieczeństwa ICT, co wiąże się z trudnym, kosztownym i długim procesem.
Dlatego coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na outsourcing całości lub części obszaru cyberbezpieczeństwa do podmiotów typu MSSP (Managed Security Services Provider). Naturalnymi partnerami do współpracy z obszarze cyberbezpieczeństwa są MSSP w postaci operatorów telekomunikacyjnych, którzy przez wiele lat zdobywali
zaufanie Klientów, dostarczając im usługi telekomunikacyjne. Tego typu podmioty posiadają stosowne doświadczenie, zasoby i zaplecze oraz kompetencje do świadczenia usług bezpieczeństwa teleinformatycznego, w tym zaawansowanych usług Security Operations Center.
Outsourcing SOC oznacza również kilkukrotne oszczędności w stosunku do modelu budowy własnego Security Operations Center.

Posiadając własny, już zaimplementowany system SIEM, mam możliwość skorzystania z usługi Security Operations Center w T-Mobile?

Tak, świadczymy usługi SOC na bazie już zaimplementowanych systemów SIEM takich jak: IBM QRadar, Splunk, RSA NetWitness, McAfee.

Jakie są korzyści z usługi Threat Intelligence?

Usługa Threat Intelligence to zaawansowane mechanizmy przeszukiwania zasobów sieci – zarówno Internetu, jak i Darknetu. Dzięki Threat Intellingence Klient może dowiedzieć się możliwie wcześnie o planowanych na niego atakach cybernetycznych, wycieku swojej bazy danych klientów (w czy jej elementów – np. numerów kart kredytowych klientów) , ofertach nielegalnej sprzedaży produktów czy usług związanych działalnością firmy, wycieku loginów i haseł do poczty elektronicznej swoich pracowników i o wielu innych interesujących go aspektach. Wczesne ostrzeżenie umożliwia podjęcie szybkiej reakcji ograniczającej lub eliminującej w całości potencjalne skutki zagrożenia.

Czy Security Operations Center, to bardzo droga usługa, dedykowana tylko dla największych przedsiębiorstw?

W ofercie T-Mobile jest również tańsza wersja usługi – „SOC na start”. W jej ramach Klient otrzymuje system SIEM (licencja na 500 lub 1000 EPS), implementację 3 lub 5 scenariuszy bezpieczeństwa adresujących większość występujących cyberzagrożeń, całodobowy monitoring bezpieczeństwa oraz reakcję na pojawiające się incydenty.

Dzień dobry!
w czym możemy pomóc?
5000
...