4-7 minut

Zbuduj sieć IT w placówkach handlowych w 3 krokach

Dostęp do sieci WAN w każdej placówce handlowej jest obecnie koniecznością. Potrzebny jest nie tylko do realizacji płatności i dostępu do systemów sklepowych, ale daje także korzyści klientom, a przedsiębiorstwu pomaga w realizacji celów marketingowych. W artykule pokażemy jak szybko zapewnić dostęp do sieci w każdej placówce handlowej, zarówno w firmach, które posiadają kilka, jak i kilkaset sklepów.

Z TEGO ARTYKUŁU DOWIESZ SIĘ:

  1. JAK EFEKTYWNIE ZBUDOWAĆ SIEĆ WAN W BRANŻY RETAIL?
  2. JAK SZYBKO DOSTARCZYĆ SIEĆ INTERNETOWĄ DO WSZYSTKICH PLACÓWEK HANDLOWYCH?
  3. W JAKI SPOSÓB NAJŁATWIEJ ZAPANOWAĆ NAD KOSZTAMI DOSTARCZANIA INTERNETU W BRANŻY RETAIL?
  4. W JAKI SPOSÓB ZARZĄDZAĆ CENTRALNIE WSZYSTKIMI PODSIECIAMI W PLACÓWKACH HANDLOWYCH?
  5. JAK PRZYSPIESZYĆ DZIAŁANIE APLIKACJI W PLACÓWKACH SPRZEDAŻY W BRANŻY RETAIL?

Technologia SD-WAN umożliwia firmom tworzenie sieci korporacyjnej znajdującej się w poszczególnych lokalizacjach firmy handlowej posiadającej wiele oddziałów, sklepów. To, co jeszcze kilka lat temu było skomplikowane technicznie, wymagało znaczących nakładów inwestycyjnych na infrastrukturę i technicznego zespołu wsparcia – obecnie stało się proste i osiągalne nawet dla dopiero rozwijających się sieci detalicznych. SD-WAN umożliwia błyskawiczną instalację dostępu do Internetu i wewnętrznych aplikacji sieciowych z wykorzystaniem wielu mediów, takich jak transmisja bezprzewodowa, Internet stacjonarny czy też łącza MPLS w każdym oddziale, sklepie, zarówno średniej, jak i dużej sieci handlowej. Jak ją zbudować? Wystarczy wykonać poniższe kroki.

1. Powierz operatorowi, np. T‑Mobile przygotowanie architektury sieci oraz doboru odpowiedniego rozwiązania dostępowego

Operator zapewnia szereg usług pozwalających dobrać właściwą technologię stosowną do potrzeb danej sieci handlowej. W ich skład wchodzą m.in. przygotowanie migracji i polityki bezpieczeństwa oraz kreowanie polityk bezpieczeństwa. W obszarze realizacji uzupełnieniem są usługi implementacji rozwiązania wraz z instalacją urządzeń CPE. T‑Mobile wspiera także zarządzenie rozwiązaniem, może także zająć się monitoringiem i wizualizacją parametrów sieci klienta. Dodatkowym atutem rozwiązania jest możliwość integracji z chmurą prywatną i publiczną, a co również odpowiada Operator.

2. Zamów usługę w sieci T‑Mobile i czekaj na dostawę urządzenia dla wszystkich placówek handlowych

Urządzenie końcowe CPE, poprzez które każda z lokalizacji łączy się z siecią dostarczane jest do wszystkich oddziałów czy punktów handlowych. Po doręczeniu urządzenia na miejsce wystarczy je podłączyć do Internetu, a ono samo pobierze konfigurację i rozpocznie działanie zapewniając dostęp do sieci.

3. Aktualizuj ustawienia i korzystaj z internetu w każdej z placówek wykorzystując przewagę jaką daje SD-WAN

Najważniejsze parametry sieci, w tym główne takie jak, polityka bezpieczeństwa, routing, QoS, mogą być definiowane centralnie i w elastyczny sposób pobierane przez urządzenia końcowe w danej lokalizacji. W każdym przypadku reguły bezpieczeństwa ustalane są dla oddziałów / sklepów automatycznie i wszędzie wdrażane, bez konieczności wprowadzania zmian przez pracowników technicznych. Ma to istotne znaczenie dla szybkości implementacji zmian zwiększających poziom ochrony w rozległych sieciach retail, liczących nawet kilkaset oddziałów. Usługa jest idealna dla sklepów, gastronomii, biur sprzedaży np. w bankowości, czy w placówkach obsługi biur podróży.

Korzyści

Dla większości przedsiębiorstw, w tym sieci handlowych, prawdopodobnie najistotniejsze są korzyści ekonomiczne, które daje technologia SD-WAN. W odróżnieniu od innych rodzajów rozległych sieci WAN jest to architektura lekka, co oznacza, że jest przede wszystkim elastyczna, prosta w obsłudze i relatywnie tańsza. Sieci handlowe są w stanie bardzo dokładnie sparametryzować koszty i zapewnić dostęp do sieci odpowiedni do liczby placówek, następnie rozbudowywać go wraz ze wzrostem sieci sprzedaży czy zmianą ich lokalizacji. Sprzyja temu abonamentowe podejście do wyceny usługi, proporcjonalne do skali działalności i charakteryzujące się brakiem kosztów CAPEX.

Nowoczesne zarządzanie

Sieć SD-WAN pozwala wydzielać podsieci dla poszczególnych grup pracowników oraz urządzeń i przydzielać im priorytety. Zazwyczaj najwyższy priorytet przeznaczony jest dla urządzeń służących bezpośredniej obsłudze klienta – systemów magazynowych, systemów sprzedaży i systemów płatności. Najwyższy priorytet przydzielany jest transmisji z terminali płatniczych (aplikacyjny Quality of Service). Placówki handlowe, oprócz systemów przeznaczonych do pracy, mogą też wydzielać sieci gościnne, czyli dedykowane dla klientów placówek handlowych, w których ruch jest separowany i nie jest łączony z ruchem sieci korporacyjnej.

Zarządzanie odbywa się centralnie z poziomu administratora usługi (service provider), dzięki czemu zmiany są wdrażane szybciej, a zarządzający rozwiązaniem mogą na bieżąco reagować na aktualne potrzeby związane z siecią WAN. T-Mobile wdraża i zarządzana usługą w sposób kompleksowy, dzięki czemu zespoły IT klienta mogą skupić się na działaniach związanych z obsługą krytycznych elementów infrastruktury sklepów, nie martwiąc się o komunikację. W ramach usługi SD-WAN do dyspozycji klienta oddano szereg narzędzi pozwalających monitorować zachowanie się sieci. Większość danych mówiących o działaniu rozwiązania prezentowana jest w formie wizualnej, co znacznie ułatwia kontrolę parametrów sieci, a tym samym kontrolę krytycznych zasobów.

Poprawa jakości działania systemów przedsiębiorstwa

Jednym z elementów zwiększających efektywność działania rozwiązania, wykorzystywanym w technologii SD-WAN, jest odzyskiwanie pakietów, dzięki któremu krytyczne z punktu widzenia klienta aplikacje mogą zostać przetransportowane przez sieć mimo chwilowego spadku jakości parametrów. Tego rodzaju usługa, daje szereg korzyści przydatnych w działaniu sieci handlowej, bo zapewnia dostęp do systemów płatności oraz sprzedaży, które wymagają wysokiej dostępności.

Ważnym udogodnieniem wynikającym z zastosowania technologii SD-WAN jest integracja sieci z chmurą prywatną i publiczną oraz możliwość natychmiastowego dostępu użytkownika do zasobów zgromadzonych w chmurze. Pracownicy w placówkach handlowych mogą bezpośrednio łączyć się z systemami sprzedażowymi umieszczonymi w obszarze cloud, a także systemami magazynowymi czy analitycznymi, co skraca drogę danych do aplikacji, powoduje mniejsze opóźnienia w przesyłaniu danych, a w efekcie przyczynia się do wyższej produktywności i efektywności pracy.

Podsumowanie

Przypomnijmy najważniejsze informacje dotyczące usługi SD-WAN:

  • Technologia SD-WAN umożliwia firmom tworzenie sieci korporacyjnej w poszczególnych lokalizacjach przedsiębiorstwa branży retail
  • Istotne parametry sieci SD-WAN – polityka bezpieczeństwa, routing, QoS, mogą być definiowane centralnie i dostarczane do urządzeń końcowych w danej lokalizacji
  • Koszty SD-WAN są proporcjonalne do skali działalności i charakteryzują się brakiem CAPEX
  • Rozwiązanie pozwala na przydzielanie priorytetów ruchu w sieci. Najwyższy priorytet przydzielany jest transmisji z terminali płatniczych (aplikacyjny Quality of Service)
  • Zarządzanie odbywa się centralnie, dzięki czemu zmiany wdrażane są szybciej, a zarządzający siecią mogą na bieżąco reagować na aktualne potrzeby związane z siecią WAN

SD-WAN zapewnia integrację sieci z chmurą prywatną i publiczną, dzięki czemu użytkownicy w placówkach handlowych mogą bezpośrednio łączyć się z systemami sprzedażowymi umieszczonymi w chmurze, systemami magazynowymi czy analitycznymi

Chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat?
Napisz do nas: SD_WAN@t-mobile.pl. Odpowiemy na wszystkie pytania.

SD-WAN

Ten artykuł dotyczy produktu

SD-WAN

Przejdź do produktu

Data publikacji: 04.09.2020

Chcesz dostawać informacje o nowych wpisach?

Chcesz dostawać informacje o nowych wpisach?

Zostaw swój adres e-mail