
Niebezpieczny cyberatak – szybka reakcja szpitala MSWiA i ekspertów T‑Mobile
W sobotę, 8 marca 2025 roku, szpital MSWiA w Krakowie stał się celem poważnego ataku ransomware, który sparaliżował infrastrukturę teleinformatyczną placówki. Eksperci T Business natychmiast włączyli się we wsparcie szpitala w odbudowaniu systemów i zabezpieczeniu danych.
- Klient: Szpital MSWiA w Krakowie
- Branża: Służba zdrowia


Nasz partner
Szpital MSWiA w Krakowie to nowoczesna i wielospecjalistyczna placówka medyczna, świadcząca kompleksową opiekę zdrowotną.
Szpital znany jest z wysokiej jakości leczenia, profesjonalnej kadry oraz szerokiego wachlarza oddziałów od chirurgii, neurologii i ortopedii, po ginekologię i intensywną terapię. Każdego roku tysiące pacjentów korzystają z jego usług, zarówno w trybie planowym, jak i w nagłych przypadkach.

Klienci inspiracją naszych innowacji


Cele i wyzwania
W marcu 2025 roku szpital zmierzył się z cyberatakiem typu ransomware, który całkowicie unieruchomił systemy informatyczne i doprowadził do zaszyfrowania danych. Placówka nie była w stanie samodzielnie zareagować na tak poważny incydent, dlatego dyrekcja szpitala, zdecydowała się poprosić o pomoc przedstawicieli firmy T-Mobile Business Solutions. W tej sytuacji szpital potrzebował zaufanego partnera technologicznego, który zapewniłby wsparcie w przywróceniu funkcjonowania systemów i zadbał o zabezpieczenie infrastruktury na przyszłość.

Wspólne działanie
Choć T-Mobile Business Solutions od lat dostarczał szpitalowi rozwiązania sieciowe jako zaufany partner technologiczny, do tej pory nie współpracował z placówką w zakresie rozwiąząń cyberbezpieczeństwa. Dzięki zbudowanemu zaufaniu i dotychczasowej efektywnej współpracy firma stała się jednak naturalnym wyborem w sytuacji kryzysowej.
Po otrzymaniu zgłoszenia, niezwłocznie został powołany zespół projektowy, który zabezpieczył dane serwerowe i podjął działania wspierające, zgodnie z wytycznymi odpowiednich służb.


Wdrożenie
Kluczowym aspektem było odzyskanie danych z kopii zapasowych oraz odbudowa infrastruktury informatycznej. Zaraz po informacji od szpitala o ataku, zespół inżynierów T-Mobile Business Solutions dostarczył zastępczy sprzęt, urządzenia sieciowy oraz czasowy dostęp internetowy, aby jak najszybciej umożliwić prace analityczne inżynierów pracujących zdalnie. Zespół pomógł odbudować infrastrukturę i odtworzyć dane, wdrożył również działania mające na celu poprawę bezpieczeństwa środowiska odtwarzanego po ataku, m.in. systemu do zarządzania użytkownikami i urządzeniami oraz systemu, który analizuje i łączy dane z różnych źródeł, aby szybciej wykrywać zagrożenia.














