background
main_foto

Niebezpieczny cyberatak – szybka reakcja szpitala MSWiA i ekspertów T‑Mobile

W sobotę, 8 marca 2025 roku, szpital MSWiA w Krakowie stał się celem poważnego ataku ransomware, który sparaliżował infrastrukturę teleinformatyczną placówki. Eksperci T Business natychmiast włączyli się we wsparcie szpitala w odbudowaniu systemów i zabezpieczeniu danych.

  • Klient: Szpital MSWiA w Krakowie
  • Branża: Służba zdrowia
Dowiedz się więcej

Nasz partner

Szpital MSWiA w Krakowie to nowoczesna i wielospecjalistyczna placówka medyczna, świadcząca kompleksową opiekę zdrowotną.

Szpital znany jest z wysokiej jakości leczenia, profesjonalnej kadry oraz szerokiego wachlarza oddziałów od chirurgii, neurologii i ortopedii, po ginekologię i intensywną terapię. Każdego roku tysiące pacjentów korzystają z jego usług, zarówno w trybie planowym, jak i w nagłych przypadkach.

8 oddziałów szpitalnych
1929 rok założenia szpitala
7500 pacjentów hospitalizowanych rocznie

Klienci inspiracją naszych innowacji

Cele i wyzwania

W marcu 2025 roku szpital zmierzył się z cyberatakiem typu ransomware, który całkowicie unieruchomił systemy informatyczne i doprowadził do zaszyfrowania danych. Placówka nie była w stanie samodzielnie zareagować na tak poważny incydent, dlatego dyrekcja szpitala, zdecydowała się poprosić o pomoc przedstawicieli firmy T-Mobile Business Solutions. W tej sytuacji szpital potrzebował zaufanego partnera technologicznego, który zapewniłby wsparcie w przywróceniu funkcjonowania systemów i zadbał o zabezpieczenie infrastruktury na przyszłość.

Wspólne działanie

Choć T-Mobile Business Solutions od lat dostarczał szpitalowi rozwiązania sieciowe jako zaufany partner technologiczny, do tej pory nie współpracował z placówką w zakresie rozwiąząń cyberbezpieczeństwa. Dzięki zbudowanemu zaufaniu i dotychczasowej efektywnej współpracy firma stała się jednak naturalnym wyborem w sytuacji kryzysowej.
Po otrzymaniu zgłoszenia, niezwłocznie został powołany zespół projektowy, który zabezpieczył dane serwerowe i podjął działania wspierające, zgodnie z wytycznymi odpowiednich służb.

Wdrożenie

Kluczowym aspektem było odzyskanie danych z kopii zapasowych oraz odbudowa infrastruktury informatycznej. Zaraz po informacji od szpitala o ataku, zespół inżynierów T-Mobile Business Solutions dostarczył zastępczy sprzęt, urządzenia sieciowy oraz czasowy dostęp internetowy, aby jak najszybciej umożliwić prace analityczne inżynierów pracujących zdalnie. Zespół pomógł odbudować infrastrukturę i odtworzyć dane, wdrożył również działania mające na celu poprawę bezpieczeństwa środowiska odtwarzanego po ataku, m.in. systemu do zarządzania użytkownikami i urządzeniami oraz systemu, który analizuje i łączy dane z różnych źródeł, aby szybciej wykrywać zagrożenia.

Korzyści z naszej współpracy

Zdalny monitoring

Wdrożenie systemów do zarządzania użytkownikami i urządzeniami oraz narzędzi analitycznych, które łączą dane z wielu źródeł, co umożliwia szybsze wykrywanie zagrożenia.

Budowanie odporności na przyszłość

Wprowadzenie procedur oraz narzędzi, które zmniejszają ryzyko ponownego wystąpienia podobnych incydentów.

Wsparcie sprzętowe

Wykorzystanie zapasowego sprzętu i urządzeń sieciowych pozwoliło na szybsze przywrócenie dostępu do danych oraz odbudowę infrastruktury.

Co zyskuje klient

Mniejsze ryzyko powtórzenia podobnych incydentów

Inwestycje w infrastrukturę IT i procedury zmniejsza prawdopodobieństwo kolejnych ataków.

Ulepszenie procedur bezpieczeństwa

Doświadczenie zdobyte podczas ataku pozwoliło na weryfikację i poprawę istniejących procedur.

Zwiększona świadomość i przygotowanie na przyszłość

Wyciągnięcie wniosków ze zdarzenia i zaplanowanie inwestycji w cyberbezpieczeństwo między innymi SOC, backupy, audyty.

Sukcesy naszych
Klientów

  • Zapewnienie klientom najwyższego standardu obsługi już od pierwszej rozmowy telefonicznej oraz uporządkowanie i zautomatyzowanie procesów związanych z przyjmowaniem i przekierowywaniem połączeń.
    Zobacz case study
  • Wsparcie szpitala MSWiA w Krakowie w odbudowie systemów i zabezpieczeniu danych po ataku ransomware, który sparaliżował infrastrukturę teleinformatyczną placówki.
    Zobacz case study
  • Poprawa komfortu życia i bezpieczeństwa mieszkańców poprzez wdrożenie systemu monitorowania jakości wody w Odrze opartego na technologii IoT.
    Zobacz case study
  • Zwiększenie efektywności operacyjnych i wzmocnienie bezpieczeństwa danych poprzez wykorzystanie rozwiązań chmurowych, które zapewniają ciągłość działania i odporność na cyberzagrożenia.
    Zobacz case study

Masz pytania lub potrzebujesz oferty?

Masz pytania lub potrzebujesz oferty?

Skontaktuj się z doradcą
Dzień dobry!
w czym możemy pomóc?
5000
...