Case study
Niezawodne
środowisko IT dla
PragmaGO
O firmie
PragmaGO od 27 lat specjalizuje się w finansowaniu przedsiębiorców w Polsce. Dzięki zespołowi doświadczonych developerów z PragmaGO.tech i tworzonej przez nich technologii, spółka oferuje innowacyjne usługi z zakresu embedded finance dla biznesu. Należą do nich Merchant Cash Advance oraz płatności odroczone dla firm – PragmaPay. Dystrybucja tych usług odbywa się poprzez zautomatyzowaną integrację technologiczną z partnerami, w tym platformami sprzedażowymi, marketplace’ami, bramkami płatniczymi oraz operatorami terminali płatniczych, takimi jak Allegro, Polskie ePłatności, Shoper, TPay czy Przelewy24. Współpraca z PragmaGO umożliwia partnerom zwiększenie zysków, konkurencyjności oraz budowanie lojalności kontrahentów.
Zdaniem Klienta
Obsługujemy 17 tys. klientów biznesowych rocznie. Dynamicznie rozwijamy innowacyjne produkty embedded finance, które wymagają technicznej implementacji w środowisku partnera (np. platformy marketplace). To sprawia, że jednorazowo dajemy dostęp do finansowania klientom partnera na bardzo dużą skalę, a zakres przetwarzanych danych rośnie skokowo. Wybraliśmy T-Mobile, ponieważ zaproponowane rozwiązania są skalowalne i pozwalają nam elastycznie dostosowywać się do wzrostu biznesu. Inwestycja w nową infrastrukturę IT daje nam swobodę działania i realizowania strategii, która zakłada również ekspansję na rynki europejskie. Mamy pewność, że jesteśmy na to przygotowani.
Prezes Zarządu PragmaGO.tech
Podjęte
wyzwanie
W branży finansowej nieprzerwany dostęp do danych i wysoki poziom bezpieczeństwa to bezwzględne priorytety. Obsługując codziennie tysiące klientów wymagających najwyższej jakości usług, PragmaGO musiała zdecydować się na zmiany. Dotychczasowe środowisko operacyjne Spółki ograniczało możliwości ochrony i zarządzania danymi. Dodatkowo infrastruktura nie była w stanie zapewnić pełnej integralności danych i ciągłości działania w przypadku awarii.
Czego poszukiwał Klient?
Zadaniem T-Mobile było stworzenie niezawodnego środowiska IT, które zapewni ciągłość działania i ochronę danych w razie awarii jednego z centrów danych. PragmaGO zgłosiła się z potrzebą wdrożenia rozwiązania, które zminimalizuje ryzyko utraty danych oraz zapewni automatyczne przełączanie ruchu między macierzami w różnych lokalizacjach. Dodatkowym warunkiem było wdrożenie dedykowanego środowiska wirtualnego z pełnym wsparciem dla prywatnej chmury oraz zaawansowanych mechanizmów bezpieczeństwa, które oferowałoby replikację danych oraz automatyczne przełączanie w przypadku awarii. Istotne były również rozwiązania zabezpieczające, takie jak dedykowane firewalle i systemy backupu danych.
-
Wymagania
- Zapewnienie bezpieczeństwa danych
- Efektywne zarządzanie danymi i wymiana informacji
- Automatyczne przełączanie ruchu i operacji między macierzami
- Niezawodność działania
- Elastyczne i indywidualne podejście