Analiza Ruchu Big Data
Stań się liderem w swojej branży dzięki zaawansowanym analizom Big Data.
We współczesnym świecie wykorzystywanie danych ma kluczowe znaczenie dla rozwoju biznesu i budowania pozycji rynkowej firmy. T-Mobile jako jedyny operator łączy nowoczesną technologię
z komercyjnym wykorzystaniem danych. Korzystając z naszych analiz Big Data masz dostęp do informacji o całym przekroju populacji i zasięgu ogólnokrajowym.
Oferta
Dane z analizy dostarczamy w formie zagregowanych i zanonimizowanych danych liczbowych i/lub w formie kompleksowego raportu z wizualizacją danych. Każdą analizę tworzymy w oparciu o indywidualne potrzeby biznesowe Klienta i jego branżę. W sporządzaniu analiz możemy oprzeć się na danych z ostatnich 12 miesięcy.
Nasze analizy zawierają następujące informacje:
Usługi dodatkowe
i opcje rozbudowy
-
Antyfraud Api
Usługa umożliwiająca wykrywanie zachowań antyfraudowych, w tym kradzieży tożsamości. W zależności od potrzeb biznesowych Klienta dajemy możliwość autoryzacji użytkownika, jego scoringu, a także informacji czy w ostatnim czasie była wymieniana karta SIM.
-
Mobile Advertising
Unikalne rozwiązanie reklamowe, polegające na dystrybucji wiadomości reklamowych SMS/MMS/Mail do specjalnie wyselekcjonowanej dla Ciebie bazy danych użytkowników sieci T-Mobile ze zgodą marketingową. Selekcja kontaktów odbywa się w oparciu o analizę Big Data, dzięki czemu masz pewność dopasowania grupy odbiorców do swoich potrzeb.
Proces przetwarzania
oraz udostępniania danych
-
Zbieranie i anonimizacja
danych z sieci operatoraWeryfikacja danych z różnych źródeł, w tym danych sieciowych.
-
Przetwarzanie oraz
analizy danychDane są anonimizowane i agregowane oraz łączone z danymi pochodzącymi z innych źródeł.
-
Business
intelligenceDane podlegają analizie aby w pełni odpowiedzieć na potrzeby biznesowe Klienta.
-
Dane on-line /
dane off-lineDane przekazywane są w formie raportu, zawierającego m.in.:
- liczebność danej strefy,
- ruch turystyczny,
- analizę przemieszczeń.
Big Data
w zarządzaniu kryzysowym
Dzięki analizie anonimowych danych o przemieszczaniu się milionów telefonów komórkowych uzyskujemy dostęp do unikalnych informacji o rozmieszczeniu i migracji ludności.
Przykładowe zastosowania
w zarządzaniu kryzysowym:
-
Monitorowanie imprez masowych
1Informacja o liczbie oraz przepływie ludności przed, w czasie i po imprezie ma kluczowe znaczenie dla jej bezpieczeństwa.
-
Określenie liczby ludności w określonym przedziale czasowym
2W odróżnieniu od ogólnodostępnych danych statystycznych, Analiza Ruchu Big Data T-Mobile pozwala oszacować z wysokim prawdopodobieństwem faktyczną liczbę ludności przebywającą np. w typowy dzień roboczy w centrum wielkiego miasta. W przypadku zagrożenia, czy incydentu terrorystycznego, taka informacja może mieć kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa.
-
Określanie liczby ludności w strefie zagrożenia
3W przypadku skażenia powietrza kluczowe może być szybkie określenie faktycznej liczby ludności, do której należy dotrzeć ze środkami pomocy lub którą należy ewakuować.
-
Analizy danych historycznych
4Dane historyczne są analizowane w celu lepszej alokacji zasobów, przygotowania zabezpieczenia imprez czy przygotowania planów zarządzania kryzysowego.
Przykład analizy
Przykład analizy dotyczącej
zasięgu obiektu handlowego
-
1
Definicja obszaru behawioralnej strefy zasięgu (BCA) i jego porównanie ze strefą dojazdową i/lub innymi definicjami catchment area (jeśli zostały określone przez Klienta).
-
2
Podział strefy na centralną i drugorzędną w oparciu o analizę penetracji klientów regularnych.
-
3
Potencjał BCA określony przez:
- liczbę mieszkańców,
- liczbę miejsc pracy (populacja pracująca),
- strukturę wiekową,
- średnie zarobki,
- średnią wielkość gospodarstwa,
- strukturę zabudowy (domy jednorodzinne itp.).
-
4
Mapa penetracji – jaki odsetek mieszkańców poszczególnych okolic odwiedził centrum w analizowanym okresie.
-
5
Penetracja klientów lojalnych i okazjonalnych.
Zalety produktu
Materiały
do pobrania
-
Broszura Analiza ruchu
Masz pytania lub potrzebujesz oferty?
Polecane treści
Zobacz wszystkie artykuły w strefie wiedzyPytania i odpowiedzi
Na czym bazuje T-Mobile przygotowując analizy Big Data?
T-Mobile przetwarza dane zanonimizowane o użytkownikach swojej sieci, którzy wyrazili na to zgodę, zgodnie z rozporządzeniem RODO. Zbieranie zgód jest procesem ciągłym, dzięki czemu nasza baza stale się powiększa.
Jakie dane są udostępniane przez T-Mobile?
Udostępniamy tylko analizy oparte o dane zanonimizowane i zagregowane do minimum 5 osób. Analizy pokazują wnioski z działań grupowych i wskazówki biznesowe, a nie pojedyncze działania użytkowników np. informacja, ile osób przebywało w godzinach szczytu w centrum miasta i jaki był ich profil demograficzny.
Jeśli T-Mobile bazuje na danych użytkowników jedynie swojej sieci, to czy taka próba jest miarodajna w perspektywie całego społeczeństwa?
Analizy, które przygotowujemy są oparte o największą próbę badawczą dostępną na rynku. Na tej podstawie dane są ekstrapolowane do poziomu całej populacji.
Co jest potrzebne do zamówienia analizy?
Każda analiza poprzedzona jest wywiadem z Klientem. Wiedząc jakie ma potrzeby biznesowe, dostosowujemy do nich zakres projektu. Zapraszamy do kontaktu z nami i omówienia
szczegółów usługi.