Integracja łańcucha dostaw dzięki komunikacji między urządzeniami
Inteligentne zarządzanie łańcuchem dostaw przy użyciu rozwiązań M2M to łatwy sposób na poprawę efektywności procesów biznesowych i zwiększenie satysfakcji klienta. Firma Deutsche Telekom dostarczyła producentowi kominów, spółce IZOMAT Ltd., rozwiązania cyfrowe w tym zakresie i nie tylko.
Komunikacja między urządzeniami (M2M): kiedy eksperci i specjaliści z branży mówią o tej nowej technologii internetu rzeczy (IoT), często mają na myśli produkcję i towarzyszące jej komponenty informatyczne. Zwykle chodzi o systemy i oprogramowanie dla sklepu, połączone maszyny i urządzenia albo samodzielne procesy produkcyjne w inteligentnych fabrykach.
W przemyśle przyszłości nie wszystko dotyczy inteligentnych fabryk. Liczy się też możliwość pracy poza granicami biura i firmy. Inteligentne fabryki, systemy cybernetyczne i internet rzeczy stwarzają nowe możliwości współpracy i rozwoju. Integracja różnych partnerów w łańcuchu dostaw zapewnia większą elastyczność, złożoność i szybkość procesu produkcyjnego — czyli dokładnie to, czego oczekują klienci.
M2M: uproszczone procesy
Łańcuch dostaw w sieci również wymaga innych technologii informacyjnych: podstawowe informacje i procesy muszą zostać poddane cyfryzacji. Obejmuje to różne inteligentne urządzenia i usługi, które komunikują się za pomocą technologii M2M i dostarczają cennych informacji i analiz do zarządzania łańcuchem dostaw. Ta nowa technologia oznacza, że kompletny łańcuch dostaw jest zobrazowany wirtualnie: dane na temat zapasów, przepływów towarów i stanu montażu są stale zbierane i monitorowane.
Korzyści? Wyraźnie uproszczone procesy. Łącząc cały łańcuch dostaw, firmy mogą obniżyć koszty zarządzania zamówieniami, obsługi materiałów i utrzymywania zapasów, a jednocześnie zapewnić wysoką dostępność produktów.
Firma IZOMAT usprawnia logistykę towarów za pomocą rozwiązania M2M oferowanego przez Deutsche Telekom.
Najlepsza praktyka: IZOMAT Ltd.
Czeska firma IZOMAT Ltd. została założona w 1992 roku. Specjalizuje się w produkcji i instalacji kominów i systemów klimatyzacji. Szeroka baza klientów spółki obejmuje właścicieli domów, branżę nieruchomości oraz dużych dostawców kominów przemysłowych i przewodów kominowych. Aby sprostać wymaganiom różnych klientów, firma IZOMAT musiała usprawnić logistykę towarów. Rozwiązanie M2M oferowane przez Deutsche Telekom łączy różne części łańcucha dostaw ze sobą i centralną platformą za pośrednictwem internetu. W rezultacie każdy pracownik ma teraz bezpośredni dostęp do statusów zamówień i może przekazać klientom istotne informacje.
Proces tworzenia sieci nie zatrzymał się na zarządzaniu łańcuchem dostaw: dzięki rozbudowanemu rozwiązaniu telefonii IP oferowanemu przez Deutsche Telekom wszyscy pracownicy firmy IZOMAT otrzymali smartfony, aby móc sprawdzać stan zamówień, swoje e-maile i inne materiały robocze niezależnie od miejsca, w którym się znajdują. „Rozwiązania dostarczane przez Deutsche Telekom korzystają z technologii LTE i technologii mobilnej, dzięki czemu możemy udoskonalić obsługę naszych klientów, oszczędzając czas i pieniądze” — mówi Jarosław Urbánek, pracownik IT z firmy IZOMAT.
Bezpieczne połączenie
W przeszłości firma często miała problemy z połączeniami telefonicznymi i internetowymi. Teraz zwłaszcza przedstawiciele handlowi mogą używać urządzeń, takich jak smartfony, tablety lub laptopy, do łączenia się z internetem za pośrednictwem mobilnych hotspotów. Dzięki temu oraz rozwiązaniu chmurowemu służącemu do przechowywania danych online pracownicy mogą pracować w sposób całkowicie mobilny niezależnie od tego, czy są w domu, na spotkaniu z klientem, czy też w podróży. Komunikacja między współpracownikami również została udoskonalona dzięki taryfie, która umożliwia bezpłatne rozmowy telefoniczne z telefonów komórkowych i stacjonarnych między wszystkimi pracownikami.
Inną ważną kwestią dla firmy IZOMAT była poprawa systemu bezpieczeństwa. Łącząc kamery i alarmy w magazynach, strefach tranzytowych i na placach budowy z mobilnym systemem ochrony danych, który ostrzega ochronę, jeśli zdarzy się coś niezwykłego. Dzięki komunikacji M2M, firma mogła znacznie lepiej zabezpieczyć swoje cenne zasoby.
Autor: David Týr, kierownik ds. innowacji w New Business Development
Data publikacji: 20.04.2017