4-7 minut

Cyber Know: edukacja w służbie walki z hakerami

W erze dynamicznej cyfryzacji i powszechnego wykorzystywania urządzeń mobilnych w biznesie, zapewnienie bezpieczeństwa danych staje się głównym wyzwaniem, przed którymi stoją dziś polskie firmy, niezależnie od swej wielkości czy branży. Cyberprzestępcy żerują zarówno na lukach w ich systemach bezpieczeństwa, jak i braku wiedzy oraz doświadczenia pracowników. W obu przypadkach doskonałym rozwiązaniem dla biznesu może okazać się wdrożenie Cyber Know, najnowszej usługi oferowanej przez T‑Mobile.

Z TEGO ARTYKUŁU DOWIESZ SIĘ:
  1. JAKIE KORZYŚCI PRZYNOSI FIRMOM WDROŻENIE USŁUGI CYBER KNOW?
  2. DLACZEGO WARTO EDUKOWAĆ PRACOWNIKÓW W TEMACIE CYBERZAGROŻEŃ?
  3. JAKIE NOWE REGULACJE DOT. CYBERBEZPIECZEŃSTWA PRZYNIESIE DYREKTYWA NIS2?
  4. CZY ISTNIEJĄ DODATKOWE NARZĘDZIA WZMACNIAJĄCE BEZPIECZEŃSTWO CYFROWE FIRMY?

Cyberprzestępcy prześcigają się w udoskonalaniu swych ataków, jednak wciąż aż 91 proc. incydentów hakerskich opiera się na tzw. phishingu i smishingu, czyli wykorzystywaniu wiadomości e-mail i SMS do wyłudzania danych oraz zakłócania prawidłowego funkcjonowania organizacji. Co więcej, na ich celowniku coraz częściej znajdują się firmy z sektora MŚP (małych i średnich przedsiębiorstw), które w przeciwieństwie do największych koncernów mogą okazać się nieprzygotowane do odparcia nawet najprostszego ataku. To właśnie im dedykowana jest usługa Cyber Know[i], polegająca na skutecznym podnoszeniu świadomości pracowników i zwiększaniu poziomu bezpieczeństwa w instytucjach oraz w biznesie.

Edukacyjna „szczepionka” przeciwko hakerom

Zwiększenie odporności na cyberzagrożenia, wdrożenie cyber higieny, skalibrowanie rozwiązań do potrzeb konkretnej organizacji: to tylko niektóre z korzyści, jakich mogą oczekiwać firmy decydujące się na skorzystanie z Cyber Know. Najprostsza definicja tej usługi brzmi: zaawansowane narzędzie edukacyjne i analityczne służące do podnoszenia świadomości bezpieczeństwa użytkowników. Cyber Know obejmuje symulowane ataki phishingowe i smishingowe[ii], które pozwalają na identyfikację podatności na tego rodzaju zagrożenia. Dzięki temu firmy mogą skutecznie szkolić swoich pracowników, minimalizując tym samym ryzyko związane z cyberatakami.

Co więcej, Cyber Know dostarcza spersonalizowane raporty i szkolenia, umożliwiając klientom dostęp do szczegółowych informacji na temat wyników przeprowadzonych symulacji cyberataków. Użytkownicy mają także dostęp do szkoleń z zakresu cyberbezpieczeństwa. Narzędzie jest dostępne poprzez aplikację webową uruchomioną w infrastrukturze chmury publicznej T-Mobile i pracującą na jej własnych kodach, co zapewnia łatwy i całkowicie bezpieczny dostęp do materiałów edukacyjnych oraz możliwość tworzenia i zarządzania kampaniami phishingowymi i smishingowymi.

Nasza wyjątkowa usługa jest w pełni spersonalizowana, co oznacza, że każdorazowo dostosowujemy ją do potrzeb konkretnej organizacji: od scenariusza, przez moduł szkoleniowy, po testy i raportowanie. Warto zaznaczyć również, że nie pobieramy od klientów opłaty początkowej, a także oferujemy elastyczny model płatności w formie jednorazowej wpłaty bądź subskrypcji.

Warto zaznaczyć, że skorzystanie z Cyber Know nie wiąże się dla firmy z każdym dodatkowym obciążeniem: usługa jest wdrażana błyskawicznie i bezproblemowo, nawet w przeciągu zaledwie dwóch dni roboczych, i nie wymaga potrzeby posiadania przez przedsiębiorstwo wyspecjalizowanej kadry czy kompetencji IT. Skorzystanie z usługi daje również dostęp do całego know-how międzynarodowej, uznanej marki T-Mobile m.in. poprzez możliwość bezpośrednich konsultacji z ekspertami ds. security awarness.  

Cyber Know jako odpowiedź na rewolucję w prawie

Nie możemy również zapominać o swoistej rewolucji prawnej, jaką już w najbliższych miesiącach przyniesie unijna dyrektywa NIS2[iii]. Jej głównym celem jest zapewnienie wyższego poziomu ochrony danych cyfrowych w przedsiębiorstwach działających na obszarze Unii Europejskiej. Nakłada ona na europejskie firmy m.in. obowiązek opracowania koncepcji w zakresie analizy ryzyka i bezpieczeństwa IT, zarządzania incydentami, posiadania własnego systemu zarządzania ciągłością działania oraz gotowości do jego weryfikacji przez odpowiednie instytucje. Zasady te dotyczą również bezpieczeństwa łańcucha dostaw produktów i usług – co przełoży się na konieczność dostosowania do NIS2 również firm będących partnerami organizacji objętych co do zasady nową dyrektywą[iv].

W tym kontekście warto zaznaczyć, że rozwiązanie Cyber Know od T-Mobile w pełni koresponduje z nowymi regulacjami prawnymi, które niesie ze sobą nowa dyrektywa, zwłaszcza w zakresie zwiększenia poziomu bezpieczeństwa sieci i systemów informacyjnych w Unii Europejskiej. I nie chodzi tu tylko o wprowadzenie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych usprawniających zarzadzanie ryzykiem związanym z cyberatakami, ale również, a może przede wszystkim: regularne kontrolowanie odporności cyfrowej organizacji oraz aktualizacje strategii bezpieczeństwa biznesu. Jednym z najistotniejszych elementów zarówno NIS2, jak i usługi Cyber Know, są regularne i efektywne szkolenia oraz budowa świadomości zagrożeń wśród pracowników, aby ci byli w stanie rozpoznawać i reagować na próby tych ataków. Dzięki temu będą oni przygotowani na identyfikację potencjalnego ryzyka, odpowiednią reakcję, a także działanie w ramach określonych procedur minimalizujących skutki ewentualnych ataków i możliwie szybkiego przywracania normalnego funkcjonowania firmy.

Jednak z raportu CSO Council, EY i TrendMicro „W oczekiwaniu na NIS2: stan przygotowań”, wynika, że aż jedna czwarta organizacji objętych nowymi przepisami nie ma świadomości, że konieczne jest podjęcie dodatkowych działań[v]. Uważają, że NIS2 ich nie dotyczy albo nie wiedzą, czy ich dotyczy, mimo że wśród tej grupy znajdowali się przedstawiciele podmiotów kluczowych. To właśnie dla tych podmiotów z sektora MŚP wykorzystanie narzędzi oferowanych przez Cyber Know może stanowić najprostszy i optymalny finansowo sposób na uchronienie się przed ewentualnymi karami, jakie mogą wiązać się z niedopełnieniem obowiązków nakładanych przez unijną dyrektywę.

Cała paleta rozwiązań zwiększających cyfrową odporność

Cyber Know to tylko jeden z elementów szerokiego portfolio usług T-Mobile, które wspólnie tworzą kompleksowy ekosystem ochrony dla nowoczesnych przedsiębiorstw. Oferta bezpieczeństwa T-Mobile dla biznesu skupia się na zapewnieniu ochrony przed cyberzagrożeniami, dostosowanej do indywidualnych potrzeb przedsiębiorstw. Wśród całej gamy usług świadczonych przez T-Mobile znajdują się m.in.:

  • Security Operations Center (SOC)[vi], które monitoruje i analizuje incydenty bezpieczeństwa IT, zapewniając szybkie reagowanie na zagrożenia 24/7/365. Dodatkowo, eksperci firmy oferują profesjonalne audyty bezpieczeństwa, testy penetracyjne oraz nadzór nad urządzeniami mobilnymi i komputerami pracowników. Dzięki temu przedsiębiorstwa mogą skutecznie zarządzać ryzykiem i spełniać coraz bardziej rygorystyczne wymagania regulacyjne;
  • Rozwiązania chmurowe (zarówno Private Clud, jak i chmura hybrydowa)[vii], zapewniają elastyczność, skalowalność oraz dedykowane zasoby serwerowe, co jest idealne dla firm operujących na wrażliwych danych. T-Mobile gwarantuje także ochronę infrastruktury przed atakami DDoS poprzez zarządzane firewalle i nadzór SOC. Dzięki szerokiej gamie certyfikatów i zgodności z międzynarodowymi standardami, T-Mobile zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa IT, wspierając przedsiębiorstwa w budowaniu odporności cyfrowej;
  • System Security Information and Event Management (SIEM)[viii], służący do zbierania, agregowania i korelowania logów, na bazie których generowane są alarmy dotyczące możliwych incydentów bezpieczeństwa;
  • Disaster Recovery Plan oraz backup[ix], zapewniające ciągłość działania firmy oraz zabezpieczenie najcenniejszych zasobów cyfrowych biznesu.

Każda z tych usług jest wspierana przez zespół doświadczonych ekspertów, którzy zapewniają profesjonalne wsparcie klientom T-Mobile. Dzięki temu, firmy mogą skutecznie chronić swoje zasoby i dane przed coraz bardziej wyrafinowanymi zagrożeniami cybernetycznymi.

[i] https://firma.t-mobile.pl/dla-mediow/articles/informacja-prasowa/2024/7/cyber-know

[ii] https://biznes.t-mobile.pl/pl/jak-reagowac-na-cyberzagrozenia

[iii] https://biznes.t-mobile.pl/pl/nadchodzi-nis2-co-musisz-wiedziec-o-nowych-zasadach-w-cyberbezpieczenstwieczesc-ii-rozwiazania-techniczne

[iv] https://www.traple.pl/dyrektywa-nis-2-srodki-zarzadzania-ryzykiem/

[v] https://www.ey.com/pl_pl/cybersecurity/w-oczekiwaniu-na-nis2-stan-przygotowan

[vi] https://biznes.t-mobile.pl/pl/produkty-i-uslugi/cyberbezpieczenstwo/security-operations-center

[vii] https://biznes.t-mobile.pl/pl/chmura-prywatna-publiczna-i-hybrydowa-w-jakich-zastosowaniach-sie-sprawdzaja

[viii] https://biznes.t-mobile.pl/pl/produkty-i-uslugi/cyberbezpieczenstwo/security-operations-center

[ix] https://biznes.t-mobile.pl/pl/wojna-hakerzy-dyrektywa-nis2-ciaglosc-dzialania-biznesu-staje-sie-podstawa-jego-prowadzenia

Security Operations Center

Ten artykuł dotyczy produktu

Security Operations Center

Przejdź do produktu

Data publikacji: 30.08.2024

Chcesz dostawać informacje o nowych wpisach?

Chcesz dostawać informacje o nowych wpisach?

Zostaw swój adres e-mail