
ZARZĄDZANIE
URZĄDZENIAMI
MOBILNYMI
W FIRMIE OPTIMA
Optima jest częścią międzynarodowej grupy finansowej Dollar Financial Group, działającej na rynku usług finansowych już ponad 30 lat.
ROZWIĄZANIE MDM
OD T-MOBILE
Dollar Financial Group oferuje swoim Klientom szeroką gamę produktów finansowych, takich jak pożyczki gotówkowe, obsługa czeków, pożyczki pod zastaw, skup złota, a także usługi dodatkowe, np. transfery Western Union, elektroniczne rozliczanie należności podatkowych, karty debetowe oraz wymianę walut.
Firma Optima Sp. z o.o. specjalizuje się w udzielaniu pożyczek gotówkowych. Ponieważ dba o komfort i zadowolenie swoich Klientów, oferuje wygodne rozwiązanie – obsługę pożyczki w domu Klienta. Pracownicy firmy to zespół fachowców, którzy zawsze służą profesjonalnym doradztwem i zapewniają przyjazną obsługę.

Od 1999 roku Optima jest członkiem założycielem Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce, zrzeszającej obecnie kilkadziesiąt kluczowych przedsiębiorstw z sektora finansowego w Polsce.
PODJĘTE
WYZWANIE
Wspólne wdrożenie 650 licencji MDM (od czerwca 2016) pozwoliło firmie Optima znacznie usprawnić proces wdrażania nowych wersji aplikacji oraz, co nie mniej ważne, spełnić wymogi bezpieczeństwa.
Zarządzanie politykami bezpieczeństwa w telefonach mobilnych przedstawicieli handlowych odbywa się teraz centralnie.
Należy podkreślić istotny fakt, że rozwiązanie MDM zostało wdrożone na niestandardowym środowisku operacyjnym, na którym działają smartfony firmy Optima.
Dla działu technicznego T-Mobile było to nie lada wyzwanie, któremu jednak udało się sprostać.
DLACZEGO
NASZE ROZWIĄZANIE?
Celem Optimy było przyspieszenie i usprawnienie procesu obsługi pożyczek przez przedstawicieli handlowych pracujących w terenie. Dotychczas funkcjonowały: papierowa wersja umowy oraz raportowanie za pomocą SMS-ów.


Firma podjęła decyzję o usprawnieniu tego procesu – wyposażyła swoich przedstawicieli w urządzenia mobilne i zainstalowała aplikację, która wspiera proces zawierania oraz obsługi umów o pożyczki. Wyzwaniem stało się zapewnienie bezpiecznej dystrybucji aplikacji oraz skuteczne zabezpieczenie urządzeń agentów.


W tej sytuacji można było wdrożyć prywatny APN na kartach SIM Klienta, ale bardziej efektywnym rozwiązaniem, które dodatkowo adresuje zdalne zarządzanie aplikacjami przez IT, jest wdrożenie usługi T-Mobile – MDM (Mobile Device Management). Pozwala ona na kompleksowe zarządzanie urządzeniami mobilnymi w firmie.
-
ZALETY
I KORZYŚCIOgraniczenie połączeń
poza wydzielone zasoby korporacyjne.
-
ZALETY
I KORZYŚCIOgraniczenie możliwości instalacji
zewnętrznego oprogramowania na telefonach.
-
ZALETY
I KORZYŚCIZapewnienie
realizacji polityk bezpieczeństwa.

