euronet

Wspieramy rozwój
Euronet Worldwide

Euronet Worldwide jest liderem w branży
usług z zakresu przetwarzania bezpiecznych
elektronicznych transakcji finansowych.
Swoje rozwiązania oferuje instytucjom,
sklepom detalicznym, dostawcom usług
i Klientom indywidualnym.

REFERENCJE

„Współpraca zawsze układała się dobrze, a my korzystamy z szerokiego wachlarza usług tej firmy. Musimy przyznać, że GTS* dokłada wszelkich starań, aby zaspokoić potrzeby Euronet, zarówno pod względem wyznaczanych terminów, jak i pojawiających się wyzwań. Usługi świadczone przez GTS* spełniają nasze wymagania i umożliwiają szybszą i sprawniejszą komunikację”.

Martin Berdych

Dyrektor ds. Operacyjnych i Infrastruktury IT
na Europę Środkowo-Wschodnią

Globalna sieć płatnicza Euronet obejmuje 15 614 bankomatów, 69 tys. terminali płatniczych EFT oraz oferowane w outsourcingu usługi z zakresu kart debetowych i kredytowych, świadczone w 34 krajach.

Ponadto w ofercie firmy znajduje się oprogramowanie kartowe, działająca w 29 krajach sieć przetwarzania płatności w systemie prepaid, licząca 607 tys. terminali zainstalowanych w 294 tys. sklepów i lokali usługowych oraz usługi przekazów pieniężnych dla Klientów indywidualnych, dostępne w 155 tys. placówek, w 136 krajach.

euronet


Centrala Euronet mieści się w Leawood w stanie Kansas w Stanach
Zjednoczonych, ale firma ma 47 oddziałów na całym świecie.
Dociera do Klientów w 150 krajach.

PODJĘTE
WYZWANIE

W wyniku przejęć dokonanych w ciągu ostatniej dekady półka Euronet znacznie się rozwinęła. Nabyte podmioty korzystały z różnych, pozbawionych wspólnego standardu rozwiązań telekomunikacyjnych.

Fakt ten utrudniał wydajne przetwarzanie danych i skłonił Euronet do poszukiwania lepszego rozwiązania. Kierujący firmą doszli do wniosku, że potrzebna jest nowa, skonsolidowana infrastruktura sieciowa,

która połączy 27 placówek Euronet w 13 krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Rozpoczęto poszukiwanie szybkiego, nowoczesnego rozwiązania, opartego na chmurze MPLS, mogącego uprościć prowadzone operacje i jednocześnie pomóc Klientom firmy osiągać sukcesy na swoich rynkach.

Dodatkowym wyzwaniem był wymóg wdrożenia nowej technologii w sposób niezakłócający codziennej działalności firmy.

DLACZEGO
NASZE ROZWIĄZANIE?

rozwiązanie

W wyniku starannego procesu selekcji Euronet wybrał naszą firmę na swojego partnera w zakresie rozwiązań sieciowych i powierzył nam wspieranie rozwoju biznesowego w Europie i innych częściach świata. To duże wyzwanie, ponieważ w sieci Euronet w samej tylko Europie Środkowo-Wschodniej realizuje się setki tysięcy transakcji dziennie. Dlatego dostępność, bezawaryjność, a także ciągłość działania wielu krytycznych biznesowych aplikacji ma dla Euronet ogromne znaczenie.

strzałka w prawo strzałka w prawo

Nasze rozwiązanie musiało cechować się dużą dostępnością i najwyższym poziomem redundancji wszystkich elementów. Oddaliśmy w ręce firmy Euronet wirtualną sieć prywatną, opartą na technologii MPLS, usługi SIP trunk w technologii IP Voice oraz usługi telekonferencyjne. Wyposażyliśmy wszystkie biura Euronet w bezpłatne infolinie międzynarodowe i zapewniliśmy szybką łączność Ethernet między centrami danych tej firmy. Konwergencja usług transmisji głosu i danych przy użyciu tych samych rozwiązań technicznych przyczyniła się do elastyczności i łatwości obsługi. Podstawą zastosowanego w tym przypadku rozwiązania jest sieć światłowodowa, zoptymalizowana pod kątem minimalnych opóźnień w transmisji danych między połączonymi lokalizacjami.

strzałka w prawo strzałka w prawo

Kluczowe placówki Euronet są chronione przed utratą łączności dzięki dwóm zestawom technologii dostępowych, zarzadzanych przez naszą firmę, połączonych z dwoma osobnymi węzłami sieci szkieletowej za pomocą dwóch różnych interfejsów. Prawidłowe kierowanie przesyłanych danych zapewniają zaawansowane protokoły routingowe, które chronią ruch sieciowy przed awariami sieci i urządzeń. Cała usługa jest proaktywnie monitorowana przez Centrum Operacyjne naszej sieci. Klient ma możliwość kontrolowania sprawności działania sieci za pośrednictwem dedykowanego portalu internetowego. Wszelkie zapytania Euronet są przyjmowane przez zawsze dostępnego menedżera ds. obsługi, oferującego pomoc i odpowiedzi na wszelkie pytania dotyczące usługi.

  • Korzyści oraz
    Niepowtarzalna oferta

    Większa wydajność
    przetwarzania danych

    – ujednolicenie rozwiązania.

  • Korzyści oraz
    Niepowtarzalna oferta

    Dedykowane wsparcie

    przy migracji usług
    i ich świadczeniu.

  • Korzyści oraz
    Niepowtarzalna oferta

    Zespół specjalistów

    zaangażowanych we
    wspieranie Klienta.