IT jako wehikuł biznesu. 10 wyzwań na najbliższe lata
Pole jest wymagane
Zgoda jest wymagana
Zgoda jest wymagana
Zgoda jest wymagana
Zgoda jest wymagana
Czas czytania artykułu: 3 - 5 min.

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

IT jako wehikuł biznesu. 10 wyzwań na najbliższe lata

W najbliższych latach nowe technologie jeszcze bardziej zdominują organizacje, a także życie ich klientów i relacje biznesowe.

IT jako wehikuł biznesu. 10 wyzwań na najbliższe lata

Technologie będą źródłem wzrostu i przewagi w jeszcze większym stopniu, niż teraz. Staną się domeną także życia prywatnego, więc firmy będą postrzegać swoich klientów przez pryzmat adaptacji rozwiązań cyfrowych.

Według ekspertów firmy Gartner1 , można dziś wskazać dziesięć kluczowych zjawisk, które w najbliższych latach zdominują biznes i nasze życie (co, jak wskazaliśmy, również zdefiniuje nowe wyzwania stojące przed dostawcami dóbr i usług). Można je traktować jako mapę drogową rozwoju większości organizacji.


1. Treści

Do 2018 roku, 20% treści o biznesowym znaczeniu będzie powstawać z pracy urządzeń cyfrowych. Automatycznie, bez udziału człowieka. Podstawą będą zbiory danych i zaawansowane narzędzia, zdolne imitować potrzeby firmy, dotąd będące dziełem ludzkim. Obejmie to takie usługi, jak dokumenty prawne, raporty rynkowe, press releases i newsy w mediach. W największym jednak stopniu, jak się wydaje, zdominują obszar raportowania wewnętrznego w organizacjach i przygotowywania ofert.


2. Internet rzeczy

Do 2018 roku, sześć miliardów przedmiotów będzie kooperować we wspólnej sieci, jako Internet Rzeczy. W erze biznesu cyfrowego, granice między wirtualnym a fizycznym procesem będą się zacierać. Większość z nich będzie się odbywać poza siedzibą firmy w dzisiejszym rozumieniu; zmusi to przedsiębiorców do spojrzenia na produkty z perspektywy klienta usług. Każdy produkt będzie musiał spełniać wymóg kompatybilności z innymi (w ramach sieci Internetu Rzeczy).


3. Transakcje

Do 2020 roku, co dwudziesta transakcja ekonomiczna (np. finansowa) będzie się odbywać bez udziału człowieka. Po obu stronach działać będą narzędzia cyfrowe wyposażone w odpowiednie oprogramowanie (analityka i „uczenie się” na podstawie historycznych procesów). Oznacza to konieczność nowego spojrzenia na przyszłość ze strony takich branż, jak finanse, ubezpieczenia bądź e-commerce. Dla innych firm oznacza to popyt na innowacyjne rozwiązania technologiczne oraz konieczność dostosowania własnych procesów i zdolności do tych wymogów.

Chcesz dowiedzieć się więcej o naszych
rozwiązaniach? Skontaktuj się z doradcą
Pole jest wymagane
Pole jest wymagane
Pole jest wymagane
Pole jest wymagane
Pole jest wymagane
Nieprawidłowe dane
Pole jest wymagane
Pole jest wymagane
Pole jest wymagane


4. Automaty

Do 2018 roku, około 3 milionów pracowników na świecie będzie nadzorowanych przez automaty (robo-boss). Zastąpią one menedżerów np. na liniach produkcyjnych. Głównie ze względu na to, że już dziś oceny pracowników sprowadzają się do efektywności procesów (mierzonych ilościowo), a więc łatwych do obsługi cyfrowej.


5. Cyber-wandalizm

Do 2020 roku, co piąty inteligentny dom (smart building) będzie atakowany przez „cyber-wandalizm”. Oznacza to ataki zbliżone do współczesnych włamań cyfrowych. Nie będą one zagrażać życiu, lecz przynosić realne szkody (np. w gospodarowaniu energią i dostępie do niej przez mieszkańców domu „smart”). Oznacza to konieczność wypracowania procedur (również opartych na rozwiązaniach cyfrowych), które będą minimalizować skutki wandalizmu i wyszukiwać luk w systemie.


6. Cyfrowe maszyny

Do 2018 roku, prawie co druga (45%) z najszybciej rozwijających się firm będzie mieć w swoich szeregach więcej cyfrowych maszyn, niż pracowników. Najpierw proces ten obejmie sektor produkcji, później zaś inne organizacje, w tym start upy i firmy oparte na nowej gospodarce.


7. Cyfrowe rozwiązania

Do 2018 roku, większość firm wdroży cyfrowe rozwiązania, które będą identyfikować klienta bądź partnera w biznesie po twarzy (face scanning) i głosie. W dużej mierze uprości to takie procesy, jak choćby obsługa klienta (technologia zastąpi człowieka, a przede wszystkim, uprości procedury).

8. Inteligentna odzież

Do 2018 roku, dwa miliony pracowników będzie wyposażonych w inteligentną odzież, która będzie stale diagnozować ich kondycję fizyczną i zdrowie. Dotyczyć to będzie głównie (na początku) takich zawodów, jak policjant, strażak, sanitariusz. Priorytetem tego rozwiązania będzie bezpieczeństwo pracowników.


9. Intuicyjna interakcja

Do 2020 roku, 40% interakcji użytkownika urządzeń mobilnych będzie się odbywać w sposób intuicyjny (na podstawie ruchu, głosu bądź innych bodźców, a nawet analizy danych). Osobisty, cyfrowy asystent (VPA) i inne narzędzia, na dobre zastąpią aplikacje (era postapp).


10. Cloud computing

Do 2020 roku, aż 95% problemów z bezpieczeństwem w chmurze danych będzie spowodowanych przez klienta. Dziś obawy związane z cloud computingiem dotyczą szczelności tego rozwiązania. Jednak i teraz rzadko problemy te powodowane są przez błąd operatora (dostawcy usługi) bądź technologii. Wina przeważnie leży po stronie klienta (użytkownika).



Choć prognozy te brzmieć mogą dość abstrakcyjnie, to w ciągu kilku zaledwie lat staną się rzeczywistością - przekonują eksperci Gartnera. Oznacza to z jednej strony wyzwanie dla firm, z drugiej zaś, niebywałą szansę zagospodarowania nowych nisz produktów i usług.

Data publikacji: 2016-02-24
Czas czytania artykułu: 3 - 5 min.

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

 

[1] Por.: „Gartner Reveals Top Predictions for IT Organizations and Users for 2016 and Beyond”, Analysts Explore the Digital Future at Gartner Symposium/ITxpo, October 2015


Potrzebujesz uzupełniającego rozwiązania?