Integracja łańcucha dostaw dzięki komunikacji między urządzeniami
Czas czytania artykułu: 2 - 4 min.

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Integracja łańcucha dostaw dzięki komunikacji między urządzeniami

Inteligentne zarządzanie łańcuchem dostaw przy użyciu rozwiązań M2M to łatwy sposób na poprawę efektywności procesów biznesowych i zwiększenie satysfakcji klienta. Firma Deutsche Telekom dostarczyła producentowi kominów, spółce IZOMAT Ltd., rozwiązania cyfrowe w tym zakresie i nie tylko.

Integracja łańcucha dostaw dzięki komunikacji między urządzeniami

Komunikacja między urządzeniami (M2M): kiedy eksperci i specjaliści z branży mówią o tej nowej technologii internetu rzeczy (IoT), często mają na myśli produkcję i towarzyszące jej komponenty informatyczne. Zwykle chodzi o systemy i oprogramowanie dla sklepu, połączone maszyny i urządzenia albo samodzielne procesy produkcyjne w inteligentnych fabrykach.

W przemyśle przyszłości nie wszystko dotyczy inteligentnych fabryk. Liczy się też możliwość pracy poza granicami biura i firmy. Inteligentne fabryki, systemy cybernetyczne i internet rzeczy stwarzają nowe możliwości współpracy i rozwoju. Integracja różnych partnerów w łańcuchu dostaw zapewnia większą elastyczność, złożoność i szybkość procesu produkcyjnego — czyli dokładnie to, czego oczekują klienci.

M2M: uproszczone procesy

Łańcuch dostaw w sieci również wymaga innych technologii informacyjnych: podstawowe informacje i procesy muszą zostać poddane cyfryzacji. Obejmuje to różne inteligentne urządzenia i usługi, które komunikują się za pomocą technologii M2M i dostarczają cennych informacji i analiz do zarządzania łańcuchem dostaw. Ta nowa technologia oznacza, że kompletny łańcuch dostaw jest zobrazowany wirtualnie: dane na temat zapasów, przepływów towarów i stanu montażu są stale zbierane i monitorowane.

Korzyści? Wyraźnie uproszczone procesy. Łącząc cały łańcuch dostaw, firmy mogą obniżyć koszty zarządzania zamówieniami, obsługi materiałów i utrzymywania zapasów, a jednocześnie zapewnić wysoką dostępność produktów.

Firma IZOMAT usprawnia logistykę towarów za pomocą rozwiązania M2M oferowanego przez Deutsche Telekom.

Chcesz dowiedzieć się więcej o naszych
rozwiązaniach? Skontaktuj się z doradcą
Pole jest wymagane
Pole jest wymagane
Pole jest wymagane
Pole jest wymagane
Pole jest wymagane
Nieprawidłowe dane
Pole jest wymagane
Pole jest wymagane
Pole jest wymagane
Nieprawidłowe dane


Najlepsza praktyka: IZOMAT Ltd.

Czeska firma IZOMAT Ltd. została założona w 1992 roku. Specjalizuje się w produkcji i instalacji kominów i systemów klimatyzacji. Szeroka baza klientów spółki obejmuje właścicieli domów, branżę nieruchomości oraz dużych dostawców kominów przemysłowych i przewodów kominowych. Aby sprostać wymaganiom różnych klientów, firma IZOMAT musiała usprawnić logistykę towarów. Rozwiązanie M2M oferowane przez Deutsche Telekom łączy różne części łańcucha dostaw ze sobą i centralną platformą za pośrednictwem internetu. W rezultacie każdy pracownik ma teraz bezpośredni dostęp do statusów zamówień i może przekazać klientom istotne informacje.

Proces tworzenia sieci nie zatrzymał się na zarządzaniu łańcuchem dostaw: dzięki rozbudowanemu rozwiązaniu telefonii IP oferowanemu przez Deutsche Telekom wszyscy pracownicy firmy IZOMAT otrzymali smartfony, aby móc sprawdzać stan zamówień, swoje e-maile i inne materiały robocze niezależnie od miejsca, w którym się znajdują. „Rozwiązania dostarczane przez Deutsche Telekom korzystają z technologii LTE i technologii mobilnej, dzięki czemu możemy udoskonalić obsługę naszych klientów, oszczędzając czas i pieniądze” — mówi Jarosław Urbánek, pracownik IT z firmy IZOMAT.

Bezpieczne połączenie

W przeszłości firma często miała problemy z połączeniami telefonicznymi i internetowymi. Teraz zwłaszcza przedstawiciele handlowi mogą używać urządzeń, takich jak smartfony, tablety lub laptopy, do łączenia się z internetem za pośrednictwem mobilnych hotspotów. Dzięki temu oraz rozwiązaniu chmurowemu służącemu do przechowywania danych online pracownicy mogą pracować w sposób całkowicie mobilny niezależnie od tego, czy są w domu, na spotkaniu z klientem, czy też w podróży. Komunikacja między współpracownikami również została udoskonalona dzięki taryfie, która umożliwia bezpłatne rozmowy telefoniczne z telefonów komórkowych i stacjonarnych między wszystkimi pracownikami.

Inną ważną kwestią dla firmy IZOMAT była poprawa systemu bezpieczeństwa. Łącząc kamery i alarmy w magazynach, strefach tranzytowych i na placach budowy z mobilnym systemem ochrony danych, który ostrzega ochronę, jeśli zdarzy się coś niezwykłego. Dzięki komunikacji M2M, firma mogła znacznie lepiej zabezpieczyć swoje cenne zasoby.

 

Autor: David Týr, kierownik ds. innowacji w New Business Development

Data publikacji: 2017-04-20
Czas czytania artykułu: 2 - 4 min.

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Potrzebujesz uzupełniającego rozwiązania?