Wielki powrót do handlu w galeriach – jak odnaleźć się w nowej rzeczywistości?
Czas czytania artykułu: 4 - 7 min.

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Wielki powrót do handlu w galeriach – jak odnaleźć się w nowej rzeczywistości?

Umiejętność dostosowania się do każdej sytuacji to cecha biznesu, która w obecnych czasach szczególnie zyskuje na znaczeniu. Ograniczenia w handlu dotknęły praktycznie wszystkie branże, ale do tych, które ucierpiały najbardziej, należą zdecydowanie galerie handlowe i sieci sklepów. Jak wyjść „z tarczą” z obecnej sytuacji i przegonić konkurencję w czasach, gdy większość klientów wciąż pozostaje w domach, a obiekty muszą spełnić nowe wytyczne dotyczące bezpieczeństwa? Z pomocą przychodzi technologia.

Wielki powrót do handlu w galeriach – jak odnaleźć się w nowej rzeczywistości?
Z TEGO ARTYKUŁU DOWIESZ SIĘ:
  1. W JAKI SPOSÓB LEPIEJ ZADBAĆ O BEZPIECZEŃSTWO KLIENTÓW?
  2. JAK SKUTECZNIE MONITOROWAĆ TEMPERATURĘ CIAŁA OSÓB WCHODZĄCYCH DO GALERII I SKLEPÓW?
  3. JAK LEPIEJ ZADBAĆ O BEZPIECZNĄ LICZBĘ KLIENTÓW W LOKALU HANDLOWYM?
  4. W JAKI SPOSÓB ZACHĘCIĆ KONSUMENTÓW DO ODWIEDZENIA NASZEGO SKLEPU ONLINE?
  5. JAK PRZYPOMINAĆ KLIENTOM O NASZEJ MARCE I MOŻLIWOŚCI ODWIEDZENIA PLACÓWKI HANDLOWEJ, KIEDY BĘDZIE TO JUŻ BEZPIECZNE?

Handel próbuje odnaleźć się w nowej rzeczywistości, borykając się nie tylko z problemem obniżenia popytu, ale również z koniecznością podjęcia dodatkowych działań, mających na celu ochronę zdrowia pracowników, dostawców i klientów. Nowa rzeczywistość wymaga dużej elastyczności i dostosowania się do dynamicznej sytuacji. Właścicielom centrów handlowych i sklepów sen z powiek spędza kwestia dostosowania się do zaleceń Ministerstwa Rozwoju, jak również myślenie o tym, w jaki sposób zachęcić klientów do powrotu. Przedstawiamy trzy wskazówki, które mogą okazać się pomocne.

Po pierwsze: spraw, by klienci czuli się bezpiecznie i komfortowo

Klient, który przekracza próg galerii handlowej lub sklepu wielkopowierzchniowego, musi czuć się bezpiecznie – szczególnie w czasie podwyższonego ryzyka epidemiologicznego. Wszelkie środki ostrożności takie, jak noszenie maseczek ochronnych przez personel czy dostępność substancji odkażających są sygnałem mówiącym konsumentowi, że przebywa w środowisku, w którym obsługa dokłada wszelkich starań, by podnieść pułap bezpieczeństwa. W jaki sposób jeszcze bardziej poprawić komfort klienta? Z pomocą przychodzi technologia pozwalająca zdecydowanie podnieść standardy ochrony zdrowia i poczucie bezpieczeństwa klientów. Należy do nich zestaw narzędzi i oprogramowania IT zawierający m.in. kamery termowizyjne, które umożliwiają wykrycie u osób wchodzących do galerii podwyższonej temperatury. Nierzadko klient sam nie jest świadomy, że temperatura jego ciała przekracza normę. Prawdopodobnie uległ niegroźnej dla niego i innych infekcji, jednak zastosowanie środków prewencyjnych pozwala chronić inne osoby także w przypadku gorszego scenariusza. Dostępne w modelu usługowym T‑Mobile rozwiązanie, przeznaczone do automatycznego i szybkiego pomiaru temperatury ciała, prowadzi w czasie rzeczywistym pomiar temperatury osób wchodzących do pomieszczeń, koncentrując się na danych pozyskiwanych w obrębie twarzy. System pozwala zachować badanym anonimowość, wykonując do 30 jednoczesnych pomiarów temperatury. Doskonale sprawdza się przed wejściem do sklepu lub galerii handlowej, ponieważ wychwytuje osoby z gorączką. Wyniki pomiaru wyświetlane są w postaci wysokiej jakości obrazu wideo, dane mogą też być zapisywane przez rejestrator. Zastosowane rozwiązanie znacznie przyspiesza proces identyfikacji osób z podwyższona temperaturą, skraca czas potrzebny na przeprowadzenie pomiaru, pozwala także efektywnie badać personel. Pieczę nad danymi sprawuje zarządca danej galerii albo właściciel sklepu, a mogą być one przechowywane na własnych serwerach lub w profesjonalnym data center zewnętrznego dostawcy.

Drugim elementem, o który zgodnie z przepisami dbają przedsiębiorcy, jest stała kontrola liczby osób przebywających w obiekcie handlowym. Systemy analizy wideo w sposób automatyczny mierzą zgodność liczby klientów przebywających w sklepie z normami. Narzędzia te wykorzystywane są obecnie m.in. jako wsparcie nadzoru nad bezpieczeństwem obiektów. Oferowane przez T‑Mobile rozwianie zapewnia ścisłą współpracę z pracownikami ochrony oraz osobami funkcyjnymi obiektu. Systemy rozpoznawania obrazu są w stanie wykryć, czy w sklepie w danym momencie znajdują się przemieszczające się osoby. Potrafią określić ich liczebność, ułatwiając automatyczne zarządzanie bezpieczeństwem pod kątem norm dopuszczalnej liczby osób poruszających się na terenie. Są w stanie określić także, czy zachowywane są bezpieczne odległości. Rozwiązanie umożliwia tworzenie szczegółowych raportów i analiz, według norm określonych przepisami prawa, odnoszących się do liczebności klientów.

Po drugie: docieraj do klientów, kiedy są jeszcze w domu

Wielu klientów po tygodniach niewychodzenia z domu zmieniło swoje przyzwyczajenia. Wciąż obawiają się o swoje zdrowie, ale także nawyk siedzenia w domowych pieleszach przez długie tygodnie sprawił, że niechętnie ruszają się z kanapy. Dotarcie do nich i skłonienie do wycieczki do sklepu może być nie lada wyzwaniem. Jednak nawet jeżeli dotrzemy do klienta po to, by odwiedził on nasz sklep online, to i tak osiągnęliśmy sukces. W dotarciu do klientów pomóc może marketing z wykorzystaniem danych, pozyskanych z sieci operatora telekomunikacyjnego i oparty na technologiach Big Data.

W oparciu o informacje z sieci bazowej BTS oraz dane z sieci Wi-Fi, operator telekomunikacyjny jest w stanie sprawdzić miejsce logowania się telefonu, np. w pobliżu centrum handlowego. Definiując lokalizację możemy znaleźć całą grupę takich użytkowników i wysłać do nich specjalnie przygotowaną komunikację marketingową do selektywnej kampanii marki. Jeżeli marka korzysta z możliwości selekcji danych operatora komórkowego i zdecyduje się skierować do niego komunikację, wówczas dostanie on komunikat na swój telefon o treści, która może wyglądać następująco: „Drogi Kliencie! Odwiedź nasz najbliższy sklep, który znajduje się na piętrze X centrum handlowego. Mamy dla Ciebie specjalną promocję. Za każdy zakupiony w naszym sklepie towar otrzymasz 50 procent zniżki. Wykorzystaj swój unikalny kod rabatowy”. Kierowana w ten sposób komunikacja i promocja mają większe szanse dotarcia do grupy osób, które odpowiedzą na nią pozytywnie, w porównaniu do reklamy tradycyjnej, reklamy online, a nawet w porównaniu do reklamy kierowanej za pośrednictwem aplikacji mobilnej należącej do marki.

Jeszcze dokładniejsze i bardziej kompleksowe informacje o odwiedzających sklepy można pozyskać dzięki analizom Big Data, łączącym ruch w sieci komórkowej i sieci Wi-Fi. Marketing wyposażony w te dane jest w stanie określić, w jaki sposób skuteczniej docierać do klientów i jak najlepiej korzystać z marketingu online prowadząc skuteczne kampanie. Usługi takie oferuje T‑Mobile.

Chcesz dowiedzieć się więcej o naszych
rozwiązaniach? Skontaktuj się z doradcą
Pole jest wymagane
Pole jest wymagane
Pole jest wymagane
Pole jest wymagane
Pole jest wymagane
Nieprawidłowe dane
Pole jest wymagane
Pole jest wymagane
Pole jest wymagane
Nieprawidłowe dane

Po trzecie: ułatwiaj zakupy online

Klient czekający przed kasą chętnie korzysta z telefonu, dlatego celem każdego marketera powinno być zaprezentowanie lub przypomnienie klientowi o tym, że jego marka posiada także sklep online, gdzie może on zawsze zrobić zakupy nie wychodząc z domu. Udostępnienie w naszym sklepie firmowym darmowej sieci Wi-Fi jest najprostszą i najefektywniejszą drogą promocji witryny online. Można to zrealizować relatywnie łatwo i przy niewysokich kosztach dzięki usłudze Wi-Fi as a Service, która umożliwia skonfigurowanie bezprzewodowej sieci firmowej oraz bezpłatnej sieci bezprzewodowej dostępnej dla klientów. Każdy klient korzystający z sieci Wi-Fi logowałby się do niej poprzez sklep on-line.

Podsumowanie

Przypomnijmy najważniejsze wskazówki pozwalające sklepom i galeriom handlowym powrócić do zyskownej sprzedaży w okresie „odmrażania” gospodarki:

  • Zagwarantowanie bezpieczeństwa klientom sklepów dzięki nowoczesnemu oprogramowaniu IT oraz kamerom termowizyjnym, które pozwolą w czasie rzeczywistym monitorować temperaturę osób wchodzących i przebywających na obiekcie.
  • Spełnienie wymogów ograniczenia liczby osób w sklepach dzięki inteligentnym systemom rozpoznawania obrazu, które są w stanie określić liczbę osób na danym obszarze i zweryfikować zachowanie przyjętych odstępów.
  • Poinformowanie klientów o ofercie oraz zaproszenie do sklepu dzięki precyzyjnym, geotargetowanym kampaniom promocyjnym skierowanym do osób odwiedzających sklep lub przebywających w okolicy.
Data publikacji: 2020-05-12
Czas czytania artykułu: 4 - 7 min.

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Potrzebujesz uzupełniającego rozwiązania?